Rækværk med tre vandrette stænger. 60,00 kr.
Rækværksstanderne fås i tre udgaver. Med en overligger og to eller tre underliggere. I sættet medfølger messingtråde á 24 cm.
Rækværk med 1 eller 2 vandret/e stang. 60,00 kr.
Sæt til hastighedsnedsættelse.
Hastighedsnedsættelsesskilte bruges til på en strækning at nedsætte hastigheden. Først står et nedadvendt gul skilt, som varsler en nedsættelse længere fremme. Hvor nedsættelsen begynder, står der et firkantet skail, og når nedsættelsen ophæves, vises dette ved en grøn opadvendt trekant. Sættene leveres med litreringer for 40km/t eller 60 km/t
Hastighedsnedsættelse - sæt i ætset metal, 119,00 kr.
Sæt i metal.Skiltene har både ætset for- og bagside. Bagsiden har markeringer for fastgørelsesbeslagene. Fås med hastighed 40, 60 og 80 km/t
Afstandsmærker.
Angiver afstand til næste hovedsignal (I eller AM). Afstandsmærkerne står 1200m, 800 m og 400 m foran hovedsignalet. Med et gul/orange mærke under afstandsmærkerne fortæller, at næste signal er et I-signal.
Stoplys til stopbom.
Stopbomlys bruges til at påsætte en stopbom, og indgår i togvejen sammen med et stopskilt.Sælges som bom alene, med to røde dioder eller sæt med elektronik.Bom 39,00 kr, med dioder 59,00 kr. og med elektronikdel 19,00 kr.Se andet billede på
Signaler med hastighedsviser hhv. bogstavviser.
Slutlanterne set bagfra.
Slutlanterne set forfra.
Slutlanternerne blev brugt som slutlys på vogne før de blev indbygget i f.eks. personvognene.
Gå-ikke-over-sporet mand . Byggesæt.
TD-vogn med bremsehus. Nysølvbyggesæt. Få stk. tilbage.
TD-vognene er en serie nysølvbyggesæt, som, på grund af "sartheden" (små simplevogne) er lavet i nysølv. På denne måde bliver dimensionerne rigtige, i modsætning til visse industrivogne.Byggesættene er ikke kun for øvede byggere, da samlingerne er gennemtænkte, samt at der er en fyldestgørende byggevejlidning til.
Rækværk til blokhytter.
Rækværkerne blev opstillet som beskyttelse for ikke at gå ud i sporet, eller måske til at holde fat i ved togpassage.
Gå-ikke-over-sporet mand. Btggesæt med færdig umalet ved siden af.
PJ-vogn. Nysølvbyggesæt. Få stk. tilbage.
Pj-vognene er en serie nysølvbyggesæt, som, på grund af "sartheden" (små simplevogne) er lavet i nysølv. På denne måde bliver dimensionerne rigtige, i modsætning til visse industrivogne.Byggesættene er ikke kun for øvede byggere, da samlingerne er gennemtænkte, samt at der er en fyldestgørende byggevejlidning til.
PJ-vogn med bremsehus. Nysølvbyggesæt. Få stk. tilbage.
Oversigt over skilte, mærke og tavle programmet.
Afstandsmærker, her vist med et ekstra mærke under afstandsmærkerne, hvilket betyder "Afstand meter til næste stationsgrænse". Uden det orange mærke, varsler de "Antal meter til næste hovedsignal".
Automatisk sikret overkørsel. Populært kaldt Korporaler".
Automatisk sikret overkørsel. Populært kaldt Korporaler". Hvis det tilhørende overkørselssignal ikke iagttages ved passage af mærket, indledes bremsning, så toget kan bringes til standsning foran overkørslen. Nedbremsning kan afbrydes, hvis signaler ved overkørslen efterfølgende viser ”Overkørslen sikret”.
Holdested uden dækning og Perron Begynder.
Holdestedmærket fortæller. at der ikke er et dækningssignal, f.eks. et U-signal. Perron Begyndt betyder. Mærket opstilles ved perron, hvor denne begynder. I begge ender af perronen.
Giv Agt.
Lokomotivføreren skal give lydsignal ”Giv agt” (signal til venstre.), når mærket passeres, ved mærket til højre. dog kun i usigtbart vejr.
Standsignaler for hastighedsnedsættelse.
Hastighedsnedsættelse følger, Hastighedsnedsættelse begynder og Hastignedsættelse ophører. DEr kan indsættets et "kør hurtigere" signal efter "hastighedsnedsættelse begyndt". F.eks. 40 - 60 - 80- ophør.
Rækkefølge for hastighedsnedsættelsesskilte.
Rangergrænsemærke.
Rangergrænsemærket har betydning for rangertræk, stilles mindst 50 m efter I-signalet. Hastighedsafhængig. Kan også placeres på U-signalet på strækninger, hvor der ikke rangeres i hovedspor. Kan passeres hvis der er givet tilladelse til at passere mærket.
Endepunkt for rangering for signal
Mærket er endepunkt for rangering for signal ”Forbikørsel tilladt” og ”Forsigtig forbikørsel tilladt”. Populært nogle steder kaldt for indkørlsel til ikke sikret område. Uha uha ... jo, jeg ved det godt!
Stands med forenden ud for mærket.
Standsignal "Stop". Stands foran mærket.
Til dækning af køretøjer, der arbejdes under. Til stedlig dækning af sporspærring. Dækning af trafikkeret spor. Opstilles midt i sporet.
"Gå ikke over sporet"
Nogle stedet populært kaldt "Ståmand".
Gå ikke over sporet.
Lydsignal "Gå ikke over sporet. Der kommer tog".
Nye frispormærker på vej.
Mærket angiver, hvor langt et køretøj (pufferne) kan føres frem på det ene af to sammenløbende spor uden at hindre kørsel på det andet spor.